• O PROJEKCIE
  • AKTUALNOŚCI
  • REKRUTACJA DO PROJEKTU
  • GALERIA ZDJĘĆ
  • HARMONOGRAM REALIZACJI
  • KADRA
  • PLIKI DO POBRANIA
  • KONTAKT
  • FORUM - PORTAL RODZINNY
  • LINKI
Logo Projektu RIZ
  • STRONA Główna
  • O Projekcie
  • KONTAKT


Załącznik nr 9

REALIZACJA PROJEKTU „RÓWNI I ZINTEGROWANI”
styczeń – czerwiec 2010r.


I. Czas trwania projektu – 01.08.2009r. – 30.06.2011r.

II. Wartość całkowita projektu  
- 830.833,20 zł
- 818.870,70 zł – dofinansowanie
- 12.462,50 zł – wkład własny gminy Orzesze

III. Wydatki w okresie 01.01.2010 – 30.06.2010 – 171.315,22 zł

IV. Aktywności w poszczególnych obszarach zadań projektowych:

a) AKCJA INFORMACYJNA, PROMOCYJNA I REKRUTACYJNA


W okresie od 01.01.2010r. do 30.06.2010r. dwóch nauczycieli wychowania przedszkolnego prowadziło portal rodzinny.
W celu podsumowania działań projektowych w roku szkolnym 2009/2010 zorganizowano Konferencję Podsumowującą. W spotkaniu uczestniczyło ponad 250 osób, w tym zaproszeni goście, rodzice wraz z przedszkolakami. Dorosłym uczestnikom spotkania wręczono materiały promocyjne, a dzieciom ologowane piórniki oraz wszystkich zaproszono na poczęstunek.

b) PROGRAM UPOWSZECHNIANIA EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ – ZAJĘCIA Z DZIEĆMI.


W ciągu 12 tygodni efektywnych I półrocza roku 2010 zrealizowano 600 godzin zajęć programem „Klucz do Uczenia się” (12 tygodni x 10h/tydzień x 5 przedszkoli, tj. 600h zajęć) w ramach 5 zakupionych modułów, tj. Matematyka sensoryczna I i II, Gry rozwijające, Ty – ja – świat, Program literacki. Największym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia z Programu Literackiego. Efekty można było podziwiać na konferencji podsumowującej, gdzie cztery przedszkola zaprezentowały po wybranej bajce. Zrealizowano także 720 godzin zajęć wydłużających czas pracy przedszkoli i kształcących kompetencje kluczowe (kółka plastyczne, muzyczne, teatralne i ruchowe) – 12 tygodni x 15h/tydzień x 4 przedszkola, tj. 720h zajęć.

Tematyka pracy z Klucza do Uczenia się i zajęć w ramach wydłużenia czasu pracy przedszkoli była planowana w systemie miesięcznym i monitorowana przez Koordynatora Projektu.
W okresie od 01.01.2010r. do 30.06.2010r. zatrudniony był na pełny etat psycholog. Godziny pracy psychologa są tak podzielone, aby wszystkie przedszkola miały pełny dostęp do wsparcia psychologicznego. Ponadto psycholog jest do dyspozycji rodziców w każdy wtorek od godziny 12:00 do 17:00.

c) UTWORZENIE I PROWADZENIE ODDZIAŁU INTEGRACYJNEGO W PRZEDSZKOLU.


W okresie od 01.01.2010 do 30.06.2010r. zatrudnionych do prowadzenia zajęć w 10-cio godzinnym oddziale integracyjnym było 2 nauczycieli prowadzących (2 osoby x 1 etat), 2 nauczycieli wspomagających (2 osoby x 1 etat) oraz 2 pomoce nauczyciela (2 osoby x 0,5 etatu).

d) WSPÓŁDZIAŁANIE RODZICÓW WE WSPIERANIU ROZWOJU DZIECKA


W okresie od 01.01.2010 do 30.06.2010r. nie podejmowano żadnych działań, powodujących skutki finansowe.
Rodzice pracują z dzieckiem w domu wg scenariuszy zawartych w książkach „Pomysły dla rodziców”. Uwagi nt. metody Klucza do Uczenia się i realizacji projektu rodzice wymieniają na portalu rodzinnym, bądź na bieżąco w indywidualnych rozmowach z prowadzącymi zajęcia nauczycielami. Częstotliwość tych rozmów potwierdzają comiesięczne karty kontaktów.

e)    ZARZĄDZANIE PROJEKTEM


W okresie od 01.04.2010 do 30.06.2010r. działało Biuro Projektu, zlokalizowane w Miejskim Zespole Oświaty w Orzeszu, przy ul. Powstańców 5. Odbywały się cykliczne spotkania zespołu projektowego oraz konsultacje z Dyrektorami przedszkoli zaangażowanych w projekt.

f)     EWALUACJA PROJEKTU


W okresie od 01.01.2010 do 30.06.2010r. przygotowano zgodnie z harmonogramem:

  • styczeń 2010r. – skonsultowano i wystandaryzowano ostateczną wersję ankiety dla nauczycieli pracujących w projekcie „Równi i zintegrowani”; opracowano w programie Excel bazę danych do przetwarzania wyników ankiet; przeprowadzono analizę jakościową wyników ankiet dla rodziców
  • luty 2010r. – opracowano materiały opisowe do ePortfolio dotyczące działań poszczególnych grup w Przedszkolach; przygotowano w formie cyfrowej prace przedszkolaków do ePortfolio grupowych wraz z komentarzem.
  • marzec 2010r. – opracowano wyniki ankiety dla nauczycieli w bazie danych Excel oraz w formie graficznej; przygotowano wstępną wersję raportu z wynikami ankiet dla nauczycieli; opracowano stronę główną z ePortfoliami  
  • kwiecień 2010r. – opracowano graficzne wykresy do wyników początkowej obserwacji kompetencji i umiejętności przedszkolaków we wszystkich grupach projektowych; opracowano podstrony z ePortfoliami grupowymi dla Przedszkoli nr 2, 3 i 6; przeprowadzono szkolenie dla nauczycieli uczestniczących w projekcie z obsługi internetowych ePortfolio.
  • maj 2010r. – tworzono i uzupełniano ePortfolia grupowe dla Przedszkoli nr 1, 7; prowadzono konsultacje z nauczycielami w sprawie obsługi i dołączania materiałów na stronach z grupowymi ePortfoliami.
  • czerwiec 2010r. – przeprowadzono badania ankietowe nauczycieli i rodziców uczestniczących w projekcie, przeprowadzono końcową obserwację i analizę osiągnięć przedszkolaków kończących udział w projekcie, zebrano materiały do opracowania końcowej wersji ePortfolio.